Inloggen
Overzicht

Online omgeving

Welke functionaliteiten heeft deze website voor betalende deelnemers van het Wijkkompas?

De meeste informatie op de website van het Wijkkompas is gratis toegankelijk. Het Wijkkompas biedt extra functionaliteiten voor betalende deelnemers. Zij krijgen toegang tot de een afgeschermde online omgeving. Voor iedere wijk wordt een aparte pagina aangemaakt. De online omgeving heeft verschillende functionaliteiten: 

  1. Een logboek, waar de projectleider (en projectteamleden) documenten kunnen uploaden, acties en besluiten kunnen toevoegen en links kunnen opslaan. 
  2. Een overzichtspagina, waarop het projectteam de voortgang kan bekijken en bijhouden. 
  3. De mogelijkheid om per wijk deelprojecten aan te maken voor projecten met een specifiek thema (bijv. veiligheid in de wijk) of met een specifieke groep binnen het projectteam (bijv. bewonersinitiatief en bewoners) 
  4. De projectleider kan gebruikers toevoegen of verwijderen
  5. Informatie uit de online omgeving kan geëxporteerd worden als PDF-document en is daardoor makkelijk deelbaar 

Ben je benieuwd naar de online omgeving? Maak dan een gratis  proefaccount aan, waarmee je een maand toegang hebt tot de online omgeving. 

Hoe pas ik de voortgang van de knooppunten binnen een project aan?

Op je projectpagina vind je de button ‘voortgang’. Hier kan een projectleider (of andere projectteamleden met de status ‘admin’) de status van een knooppunt wijzigen. je kan kiezen om een knooppunt te starten, pauzeren, afronden en/of herzien.

Hoe kom ik op mijn projectpagina?

Log in met je Wijkkompas-account. Klik in de rechterbovenhoek, boven de zoekbalk, naast je gebruikersnaam op de naam van je project (naast het icoon van het huisje). Heb je toegang tot meerdere wijkpagina’s? Om te wisselen van project klik je bovenaan de pagina, naast de projectnaam, op de dubbele pijl. Hier kun je een andere projectpagina selecteren. 

Hoe ziet een projectpagina eruit?

Het Wijkkompas biedt extra functionaliteiten voor betalende deelnemers. Zij krijgen toegang tot de een afgeschermde online omgeving. Voor iedere wijk wordt een aparte pagina aangemaakt. De online omgeving heeft verschillende functionaliteiten: 

  1. Een logboek, waar de projectleider (en projectteamleden) documenten kunnen uploaden, acties en besluiten kunnen toevoegen en links kunnen opslaan. 
  2. Een overzichtspagina, waarop het projectteam de voortgang kan bekijken en bijhouden. 
  3. De mogelijkheid om per wijk deelprojecten aan te maken voor projecten met een specifiek thema (bijv. veiligheid in de wijk) of met een specifieke groep binnen het projectteam (bijv. bewonersinitiatief en bewoners). 
  4. De projectleider kan gebruikers toevoegen of verwijderen. 
  5. Informatie uit de online omgeving kan geëxporteerd worden als PDF-document en is daardoor makkelijk deelbaar. 

Hoe upload ik een bestand op de projectpagina?

Ga naar je projectpagina. Rechtsonder op je projectpagina (scroll eventueel naar beneden) zie je ‘documenten’. Klik op de button ‘documenten uploaden’ en sleep je document naar de pop-up of ‘klik hier’ om documenten via je verkenner toe te voegen. 

Hoe voeg ik een actie toe?

Ga naar je projectpagina. Rechtsonder op je projectpagina (scroll eventueel naar beneden) zie je ‘acties’. Klik op de button ‘actiepunt aanmaken.’ Om een actiepunt toe te voegen vul je het formulier in, en klik je op ‘aanmaken’.

Hoe voeg ik een besluit toe?

Ga naar je projectpagina. Rechtsonder op je projectpagina (scroll eventueel naar beneden) zie je ‘besluiten’. Klik op de button ‘besluit toevoegen’. Om een besluit toe te voegen vul je het formulier in, en klik je op ‘aanmaken’.

Hoe voeg ik een bericht aan het logboek toe?

Ga naar je projectpagina. Links op de pagina zie je het logboek. Hier kan het projectteam berichten op plaatsen. Om een bericht in het logboek te plaatsen, gebruik je de balk onderaan de pagina. Typ hier je bericht. Je kan ook knooppunten of bestanden aan een bericht toevoegen via de buttons rechts op de balk. Om het bericht te plaatsen klik je op de button ‘verzenden’. 

Hoe verwijder ik een item in een van de secties op de projectpagina?

Klik op het prullenbak-icoontje, bijvoorbeeld bij een bericht in het logboek. Je kunt op deze manier ook items verwijderen bij besluiten, acties, documenten en links. 

Kan ik de gegevens van mijn project exporteren?

Op de projectpagina kan je via het menu rechtsboven de gegevens van je project exporteren (als PDF) om bijvoorbeeld te gebruiken in een rapportage. In het pop-up scherm kan je aangeven welke onderdelen en/of welke fases je wil exporteren. 

Ik ben projectleider (admin) en wil aanpassen wie toegang heeft tot het project. Hoe doe ik dat?

Ga naar de projectpagina en klik in het menu rechtsboven op de button ‘gebruikers’. In het gebruikersoverzicht kun je gebruikers toevoegen en verwijderen. Als je een deelnemer toevoegt, ontvangt diegene automatisch een uitnodigingsmail met daarin persoonlijke inloggegevens. 

Hoe wijzig ik wie de projectleider (admin) is van een project?

Ga naar de projectpagina en klik in het menu rechtsboven op de button ‘gebruikers’. In het gebruikersoverzicht kun je admin-privileges wijzigen door middel van schuifjes. Projectleiders ('admins') kunnen nieuwe projectteamleden toevoegen en deelprojecten aanmaken. Binnen één online omgeving kun je meerdere projectleiders ('admins') aanwijzen. 

Hoe maak ik een projectpagina voor een nieuwe wijk aan?

Als projectleider ('admin') kun je niet zelf een projectpagina voor een nieuwe wijk aanmaken. De projectleider kan hiervoor contact opnemen met hun Wijkkompas-contactpersoon. 

Hoe maak ik een deelproject aan?

Klik op de projectpagina in het menu rechtsboven op de button ‘Deelprojecten’ en scroll op de volgende pagina naar beneden. Klik op de button ‘+ Deelproject aanmaken’ en geef het deelproject een naam.

Een deelproject heeft dezelfde functionaliteiten als de online omgeving van de algemene projectpagina van de wijk waaronder het deelproject valt. Meer informatie over de functionaliteiten lees je hier. 

Hebben gebruikers van een deelproject toegang tot dezelfde informatie als gebruikers van de algemene inlogomgeving van de wijk?

Een deelproject is een afgeschermde projectpagina. Als projectleider ('admin') kun je handmatig instellen wie toegang heeft tot welk (deel)project. Gebruikers van de algemene projectpagina van de wijk hebben dus niet per definitie toegang tot de pagina voor een deelproject en vice versa.